آرشیو مهر ماه 1401

با هم همفکری و تعامل اطلاعات داشته باشیم

تبلیغات دیجیتال و افزایش فروش

۴ بازديد

استراتژی های ارتقا بازاریابی شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به بخش مهمی از استراتژی بازاریابی برای هر کسب و کاری تبدیل شده اند. بازاریابی شبکه های اجتماعی تلاش سختی را می طلبد، اما به سختی می توان از مزایای آن چشم پوشی کرد. اگر آن را جدی نگیرید، مشتریان و در نهایت فروش را از دست خواهید داد. پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای گفتگو با دیگران ایجاد شده اند. تا زمانی که مخاطبان خود را در اولویت اول قرار ندهید، نتایج دلخواه را نخواهید دید. علاوه بر این، هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی متفاوت است، بنابراین باید بدانید که چه نوع محتوایی روی آنها بهتر عمل می‌کند.

  1. طراحی اهداف

داشتن یک هدف بازاریابی قوی برای هر کسب و کاری ضروری است. با این حال، اگر نمی دانید به چه چیزی می خواهید برسید، چگونه قرار است به آن برسید؟

قبل از اینکه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را به سرعت شروع کنید،اهداف روشنی را تعیین کنید که با تلاش‌های بازاریابی شما همسو باشد و آن را یادداشت کنید.

به عنوان مثال استفاده از تعداد (مانند رسیدن به 10000 دنبال کننده اینستاگرام).

اهداف خود را ملموس، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان (SMART) کنید.

  1. شناسایی مخاطبان خود

شما باید بتوانید نیازها و خواسته های مخاطبان خود را بشناسید.

چند تاکتیک وجود دارد که می تواند به شما در درک بهتر مخاطبان کمک کند:

  • نظر سنجی از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا مشکلاتشان را بهتر بدانید.
  • آمار جمعیتی مخاطبان را تحلیل کنید.
  • در گفتگوهای موجود در انجمن های مورد استفاده توسط مخاطبان مورد نظر خود شرکت کنید.
  • به نظرات در کانال های رسانه های اجتماعی خود پاسخ دهید.
  • انتقادات و پیشنهادات مخاطبان را تحلیل کنید.

برخی از ابزارهایی که می توانید برای شناسایی مخاطبان خود استفاده کنید عبارتند از Google Analytics – Audience Tab، Keyword Planner.

مخاطبان خود را بر اساس جنسیت، علایق، سن، شغل، سطح دانش یا مکان آنها محدود کنید.

شناسایی درست مخاطب قطعا می تواند کمک بهتری نیز به آنها باشد.

  1. تنوع محتوا

برای اکثر مشاغل، ارسال تصاویر در اینستاگرام و توییت های کوتاه در توییتر آسان است. با این حال در اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید انواع مختلفی از محتوا، از جمله ویدئو، عکس، پست‌های وبلاگ و موارد دیگر را نمایش دهید. اگر به تولید محتوای مشابه ادامه دهید، ممکن است مخاطبان شما را خسته کند و این می تواند شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد.

  1. محتوای ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یکی از آن گرایش های بازاریابی رسانه های اجتماعی است که به طور مداوم در حال رشد بوده است.

شکی در این نیست که سالانه میلیون ها ساعت محتوای ویدیویی در شبکه های اجتماعی مختلف (اینستاگزام، تلگرام، روبیکا و ...) تماشا می شود. با این حال، ویدیوهای شما باید توسط افراد مناسب تماشا شود. اگر بینندگان به بازار شما تعلق نداشته باشند، وایرال شدن ویدیو فایده ای ندارد.

یک ویدیوی با کیفیت ایجاد کنید که دقیقاً محصول یا خدمات شما را توضیح می‌دهد و به اکثر سؤالات مخاطبان و مشتریان احتمالی شما پاسخ می‌دهد.

استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی و زمان بندی ویدیوهای شما در موفقیت بازاریابی ویدیویی شما بسیار مهم است. همچنین، هر از گاهی نتایج خود را دنبال کنید و تاکتیک های خود را بر اساس آن نتایج بروزرسانی کنید.

  1. درگیر کردن دنبال کنندگان و طرفداران خود

هنگامی که محتوای تولید شده توسط کاربر را در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید، دنبال کنندگان شما دیدگاه تازه ای در مورد برند شما می دهند. می توانید از خریداران خود بخواهید که تجربیات خود را در مورد محصولات و خدمات شما به اشتراک بگذارند تا بتوانید از آن محتوا در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید (حتی به صورت مسابقه یا اهدای جایزه میتوانید مخاطبین خود را در این کار دخالت دهید).

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه مبلمان دارید، می توانید از خریداران خود بخواهید که تصویری از نحوه قرارگیری مبلمان شما در خانه خود را به اشتراک بگذارند. پس از آن، می‌توانید آن عکس‌ها را در پروفایل‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. مطمئناً علاقه سایر خریداران بالقوه را به برند شما افزایش می دهد.

      6- اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه ایده آل برای تبلیغ محصولات شما از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. وقتی با یک فرد تأثیرگذار همکاری می کنید، نه تنها آگاهی از برند را افزایش می دهد، بلکه باعث ایجاد اعتماد نیز می شود.

اولین مطالب آزمایشی من

۵ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۳ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.